Skip to main content

Am donat: Brâncuși este (și al) meu

Un bun prieten, viitor arheolog (sperăm noi), mi-a spus de curând că indiferent de evoluția civilizațiilor, de decidenții politici, de atrocitățile războaielor, doar patrimoniul cultural va rezista testului istoriei.


Nu pot spune că sunt în totalitate de acord cu el, dar esențialul l-a surprins foarte bine și mi-am adus aminte de vorbele sale astăzi când m-am uitat la televizor și am văzut că s-a strâns o sumă infimă: puțin peste 129.000 € informează Digi24 pentru Cumințenia Pământului.

Mi-aș fi dorit ca afinitatea națională a multora dintre conaționalii noștri să fi avut o contribuție constructivă de data asta ... în fine, donațiile au fost inițiate pe 19 mai și vor dura până pe 30 septembrie când - să sperăm - vor fi strânse cele șase milioane de Euro.

În vara anului 2013 mă aflam în Sibiu, în cadrul festivalului ARTmania. Am făcut o vizită Muzeului Național Brukenthal și deoarece am observat un grup de turiști care au plătit un ghid turistic, mi-am calculat traseul în așa fel încât să mă aflu în „umbra” lor și să pot arunca o ureche la ceea ce le transmite ghidul.

Țin minte că în galeria de artă românească au fost expuse opere ale lui Nicolae Grigorescu. Ghidul le-a spus, printre altele, că au fost cumpărate de un om de afaceri tânăr care a dorit să-și păstreze anonimatul și că a ales Brukenthal în urma întemeierii unor statistici pe baza numărului de vizitatori la muzeele din țară pe an. Campionul a fost, după cum cred că v-ați dat deja seama, muzeul din Sibiu. A fost un caz fericit în urma căruia patrimoniul cultural s-a păstrat în administrația statului ...

... Așadar vă invit și pe voi să contribuiți voi la îmbogățirea patrimoniului național. Dacă strămoșii noștri l-au respins pe Brâncuși, haideți să-l întoarcem noi acasă! Puteți dona aici completând chestionarul online, după care apăsați butonul „Donează” și veți fi redirecționați spre o tranzacție securizată Verified by Visa / 3D Secure.

Completați-vă numele așa cum este în buletin deoarece la final veți primi un certificat simpatic precum el de mai de jos:

Popular posts from this blog

Kevin Spacey e la fel ca Barack Obama. Adică out.

Măcar așa se va încheia agonia în care a fost băgat serialul House of Cards, unul din cele mai produse Netflix.
De ce agonie?

Bă, da’ voi ați auzit despre GUERRILLA marketing?!

Chiar există o strategie de advertising numită astfel!
Amuzant este că a fost folosită în cursul zilei de ieri când toată lumea (sau aproape toată lumea) a dat rating  de 5 steluțe la pagina Radio Guerrilla și au lăsat câteva mesaje de bine taximetriștilor.


Totul a început după ce câțiva taximetriști frumoși și liberi au zis ia să dea o steluță rating la pagina de Facebook a Radio Guerrilla doar pentru că au auzit ei o reclamă la Uber venită în pauza dintre emisiuni. Stealth as fuck, ce să mai. 

Puțină genetică pentru cei mai drepți și mai viteji dintre traci

Am găsit pe Facebook-ul profesoarei Mihaela Miroiu articolul de mai jos și am dat o citeală peste el. Mai degrabă printre rânduri decât în amănunt că nu prea le am eu cu genetica. Da' măcar o concluzie tot am tras.
Textul poate fi citit aici.